HotSpot
Poniżej przedstawiamy najczęstsze błędy, które są powielane podczas tworzenia stron internetowych. Są one jednocześnie bardzo proste do uniknięcia, należy jednak mieć je na uwadze i starać się tworzyć strony internetowe przyjazne użytkownikom.
Strona internetowa, która została zaprojektowana dla komputerów stacjonarnych może być łatwo dostosowana do urządzeń mobilnych, ale strona, która nie jest dostosowana specjalnie do użytku mobilnego może stać się bardzo trudna do nawigacji i zrozumienia na iPhone lub urządzeniu z systemem Android. Może to prowadzić do frustracji i straty czasu, ponieważ znalezienie poszukiwanej informacji na ekranie telefonu zajmuje więcej czasu niż na ekranie komputera. Podczas tworzenia stron internetowych powinno się na samym początku myśleć o różnych rodzajach ekranów, na których strona będzie wyświetlana.
Atrybut alt to tekstowa alternatywa dla obrazu. Tekst alternatywny powinien zapewniać znaczącą reprezentację obrazu i powinien być odpowiedni dla osób, które nie widzą obrazu. Atrybut alt powinien opisywać obraz, gdyż w przypadku nie załadowania się go, widzimy właśnie atrybut alt. Właściwe użycie jest także ważne pod względem pozycjonowania.
Błędy w projektowaniu stron internetowych mogą prowadzić do utraty szans i zmarnowanego czasu. Aby uniknąć tych pułapek, zawsze dobrą praktyką jest umieszczanie na stronie fraz kluczowych, które pomogłyby odwiedzającym szybko zidentyfikować, co sprzedajesz lub o czym informujesz. Upewnij się również, że cały tekst jest łatwy do odczytania bez przytłaczania i używaj wyraźnych czcionek i kolorów, aby uzyskać najlepsze rezultaty.
Frazy kluczowe są istotne pod względem pozycjonowania strony, dają wyszukiwarce informacje o najistotniejszych szczegółach na stronie i na które frazy ma być wyszukiwana.
Grafiki nigdy nie powinna być używana jako jedyne formy prezentacji informacji na stronie internetowej. Zamiast tego, powinny być używane do wspierania innych treści i tworzenia zachęcającego środowiska dla odwiedzających do odkrywania. Grafika powinna być umieszczona w taki sposób, aby czytelnicy mieli do niej łatwy dostęp, a jednocześnie, aby ogólny wygląd strony był profesjonalny. Zbyt duża ilość obrazów na stronie spowoduje, że będzie mało czytelna.
Nagłówki powinny być odpowiednio zaprojektowane, aby pomóc użytkownikowi znaleźć to, czego szuka. Niewłaściwe użycie nagłówków może prowadzić do zamieszania na stronie, a co za tym idzie, spadku zaangażowania odwiedzających i obniżenia współczynnika konwersji.
Niewłaściwie zoptymalizowany kod źródłowy może prowadzić do nieprawidłowych danych, inwalidacji i błędów w interfejsie użytkownika (UI), co może skutkować utratą klientów lub uszkodzeniem firmy. Aplikacja może nie działać zgodnie z oczekiwaniami lub bez zakłóceń.